🟢 Jesteśmy online i realizujemy winiety!

Dzień dobry,

Cieszymy się, że znalazłeś się w sekcji dokumentów prawnych naszego Serwisu. Oznacza to, że jesteś świadomym Klientem, który dba o swoje prawa konsumenckie i dokonuje świadomych zakupów.   

Mamy w związku z tym dobrą wiadomość: w naszym Serwisie dbamy nie tylko o jakość usług i przyjazną obsługę, ale również o Twoje prawa podczas zakupów on-line.  

Pamiętaj, że jeśli masz jakiekolwiek pytania związane z naszymi zasadami lub oferowanymi  w naszym Serwisie internetowym usługami, możesz się z nami skontaktować. Żadnego pytania nie pozostawiamy bez odpowiedzi.

Obraz zawierający strzałka

Opis wygenerowany automatycznie+48 880 104 706
info@vinitres.com
Vinitres Mobility Sp. z o.o.  
Giedlarowa 1143 
37-300 Leżajsk 

Regulamin w wersji 2.0 obowiązuje od dnia 11.04.2025 r.

REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO

VINITRES.COM

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

W pierwszej części Regulaminu przedstawiamy się, piszemy jak najłatwiej się z nami skontaktować oraz omawiamy najważniejsze definicje, które znajdziesz w tym dokumencie

1.1. Serwis Internetowy jest dostępny pod adresem: vinitres.com oraz jego rozwinięciami.

1.2. Serwis Internetowy jest prowadzony przez: Vinitres Mobility Sp. z o.o.  z siedzibą w Giedlarowej pod adresem Giedlarowa 1143, 37-300 Leżajsk, zarejestrowana  w Sądzie Rejonowym w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001152568, NIP: 8161720620, REGON: 54076894100000, kapitał zakładowy: 5 000 zł (dalej: Właściciel). 

1.3. Kontakt ze Serwisem Internetowym jest możliwy:

  • pod adresem e-mail: info@vinitres.com;
    • pod numerem telefonu: 880 104 706 (call center czynne w godzinach: od 8:00 do 16:00 od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy);
      • z wykorzystaniem adresu do korespondencji: Vinitres Mobility Sp. z o.o. Giedlarowa 1143, 37-300 Leżajsk; 
      • za pomocą formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie Internetowym.

1.4.  Powyższe drogi komunikacji są punktem kontaktowym dla odbiorców usług w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE.

1.5. Właściciel ustanawia punkt kontaktowy dla organów państwowych oraz Unii Europejskiej i Rady Usług Cyfrowych na potrzeby stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (dalej: DSA) pod adresem mailowym: info@vinitres.com Językiem właściwym do kontaktu jest język polski i angielski.

1.6. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, lecz konieczna w celu skorzystania z wybranych funkcji Serwisu Internetowego (np. założenie Konta Klienta, czy dokonanie zakupu).

1.7. Regulamin jest nieodpłatnie udostępniony w Serwisie Internetowym w sposób umożliwiający Użytkownikom:

  • zapoznanie się z jego treścią,
    • utrwalanie jego treści poprzez samodzielne wydrukowanie lub zapisanie na nośniku zewnętrznym, np. pobrania w formie PDF
      • zapoznanie się z jego obecnie obowiązującą wersją, jak i poprzednimi.

1.8. DEFINICJE. Ilekroć w dalszej części Regulaminu użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych wielką literą, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego:

  • AKCJA PROMOCYJNA– szczególne warunki świadczenia usług, proponowane przez Właściciela w określonym czasie, z których Klient może skorzystać na zasadach tam określonych, takie jak na przykład obniżenie Ceny lub Zestaw Promocyjny. Szczegóły Akcji Promocyjnej reguluje Regulamin Akcji Promocyjnej, zgodnie z informacjami udostępnionymi w ramach Serwisu Internetowego. W przypadku obowiązywania Akcji Promocyjnej, przepisy Regulaminu Akcji Promocyjnej mają pierwszeństwo przed przepisami niniejszego Regulaminu.
  • BOK – Biuro Obsługi Klienta Serwisu Internetowego, które udziela informacji w zakresie prowadzonej przez Serwis Internetowy działalności, w tym oferowanych Usług, czy realizacji Zamówień.
  • CENA – określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należnego Właścicielowi tytułem świadczenie Usługi na rzecz Klienta zgodnie z Umową Usługową. Cena nie zawiera dodatkowych kosztów, np. kosztów dostawy, chyba że warunki Akcji Promocyjnej obowiązującej w danym czasie w Serwisie Internetowym stanowią inaczej. Cena zawiera również zwrot wydatków poniesionych przez Właściciela w ramach wykonywanej Usługi w szczególności koszt zakupu Winiety oraz koszty przewalutowania uiszczonej przez Klienta w złotych Polskich Ceny.
  • KLIENT – (1) osoba fizyczna; albo działająca przez osobę umocowaną (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku gdy Klientem jest osoba fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, zobowiązuje się ona uzyskać prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie Umowy o Świadczenie Usług/Umowy Usługowej oraz okazać taką zgodę na każde żądanie Właściciela.
  • KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w rozumieniu art. 22(1) Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
  • KONTO KLIENTA – Usługa Elektroniczna; oznaczony indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Właściciel y, pozwalający na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności Serwisu Internetowego. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Serwisie Internetowym. Konto umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta, dostęp do historii Zamówień oraz innych usług udostępnianych przez Właściciela.
  • KOSZYK – Usługa Elektroniczna udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta ze Serwisu Internetowego, polegająca na umożliwieniu mu łatwego złożenia Zamówienia obejmującego  jedną lub kilka Usług, okazjonalnie wpisania kodów rabatowych umożliwiających obniżenie Ceny na zasadach określonych odrębnymi Regulaminami Akcji Promocyjnych, wyświetlenia podsumowania Ceny poszczególnych Usług i wszystkich Usług łącznie (w tym ew. kosztów wysyłki). Koszyk umożliwia także ustalenie i modyfikację danych zamówienia, w szczególności: ilości Usług, adresu dostawy, danych do faktury, sposobu dostawy, formy płatności. W ramach usługi Koszyka, Właściciel może przesłać Klientowi wiadomość mailową o Usługach  pozostających w Koszyku lub nieudanej / odrzuconej przez pośrednika płatności transakcji (mail transakcyjny). Koszyk gromadzi składane przez Klienta oferty zawarcia Umowy Usługowej, tj. w ramach jednego Zamówienia można złożyć więcej niż jedną ofertę zawarcia umowy.
  • LOGIN – nazwa użytkownika Klienta podana w ramach Serwisu podczas tworzenia Konta Klienta.
  • NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, która umożliwia wszystkim zapisanym osobom otrzymywanie cyklicznych informacji na temat Serwisu Internetowego, w szczególności o Usługach, bieżącej działalności, akcjach marketingowych i Akcjach Promocyjnych, na podany przez Użytkownika adres e-mail, za jego wyraźną zgodą.
  • USŁUGA – usługa w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, polegają na reprezentowaniu Klienta w ramach zawarcia na jego rzecz umowy zakupu Winiety przed właściwym terytorialnie organem państwowym lub inny podmiotem uprawnionym do ich sprzedaży.
  • PRZEDSIĘBIORCA – KONSUMENT – Klient, który jest osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej.
  • REGULAMIN – niniejszy dokument określający m.in. zasady zawierania umów oraz zasady świadczenia i korzystania z usług udostępnianych przez Właściciela za pośrednictwem Serwisu Internetowego na rzecz Użytkowników i Klientów. Regulamin określa prawa i obowiązki Użytkownika, w tym Klienta jak i Właściciela. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  • SERWIS INTERNETOWY – prowadzony przez Właściciela w języku polskim internetowy serwis internetowy znajdujący się pod adresem vinitres.com oraz jego rozwinięciami.
  • STRONA PRODUKTOWA – strona w Serwisie Internetowy, na której przedstawione są szczegółowe informacje na temat Usługi.
  • TREŚĆ/TREŚCI – elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o Usługach, filmy promocyjne, opisy, komentarze) w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz wizerunki osób fizycznych, jakie są zamieszczane i rozpowszechniane w ramach Serwisu Internetowego przez odpowiednio Właściciela, kontrahentów Właściciela, Klienta albo inną osobę korzystającą z Serwisu Internetowego.  
  • UMOWA USŁUGOWA – umowa świadczenie usługi przez Właściciela na rzecz Klienta w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca pozyskanie przez Właściciela na rzecz i w imieniu Klienta Winiety za zapłatą Ceny powiększonej o ew. opłaty dodatkowe, w tym koszty wysyłki (o ile występuje), której warunki określa w szczególności niniejszy Regulamin. Umowa Usługowa jest zawierana pomiędzy Klientem, a Właścicielem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, po akceptacji Zamówienia przez Właściciela na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Umowa Usługowa określa w szczególności Winietę, wysokość Ceny, koszty wysyłki oraz inne istotne warunki. Każda Usługa jest przedmiotem odrębnej Umowy Usługowej. Właściciel w ramach funkcjonalności Serwisu Internetowego z obiektywnych (rzeczowo uzasadnionych) przyczyn może zastrzec zawarcie wyłącznie jednej umowy dla kilku Usług z uwagi na bezpośredni związek pomiędzy nimi – np. Zestawu Promocyjnego, według treści Regulaminu Akcji Promocyjnej. Zawarcie Umowy Usługowej jest równoznaczne z upoważnieniem Właściciela do zawarcia umowy sprzedaży konkretnej Winiety na rzecz Klienta.
  • UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG – umowa o świadczeniu Usługi Elektronicznej. Umowa jest zawierana pomiędzy Klientem a Właścicielem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie
  • USŁUGA ELEKTRONICZNA – świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przez Właściciela na rzecz Klienta za pośrednictwem Serwisu Internetowego, zgodnie z Umową o Świadczenie Usług. W zakresie, w jakim usługi są świadczone przez podmioty współpracujące ze Właścicielem, odpowiednie postanowienia dotyczące zasad korzystania z tych usług znajdują się w regulaminach dotyczących świadczenia usług przez te podmioty.
  • UŻYTKOWNIK/OSOBA ODWIEDZAJĄCA – osoba fizyczna przeglądająca zasoby Serwisu Internetowego, bez konieczności zakładania Konta Klienta i dokonania zakupu.
  • ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Usługowej na odległość, składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające Usługi, co do których Klient składa ofertę zawarcia umowy oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy Usługowej. Zamówienie każdej Usługi będzie traktowane jako niezależna oferta Klienta zawarcia umowy (ułatwienie techniczne). Podczas trwania Akcji Promocyjnej, Właściciel w ramach funkcjonalności Serwisu Internetowego z obiektywnych przyczyn może uzależnić zawarcie jednej umowy dla kilku Usług w ramach Zestawu Promocyjnego, z uwagi na bezpośredni związek pomiędzy nimi. Zamówieniu może zostać nadany jeden numer, a wszystkie oferty będą procedowane równolegle. Akceptacja Zamówienia oznacza zawarcie Umowy Usługowej.
  • WINIETY – uprawnienie do korzystania z płatnych odcinków dróg kraju określonego w Zamówieniu zawierana przez Właściciela na rzecz Klienta oraz dostarczane Klientowi w formie elektronicznej, uprawniające Użytkownika do dokonania Przejazdu na warunkach określonych w Winiecie.

2. ZASADY KORZYSTANIA ZE SERWISU INTERNETOWEGO

W zasadach korzystania z naszego Serwisu wyjaśniamy, jakie minimalne wymagania techniczne musisz spełnić, żeby bez problemów korzystać z jego funkcjonalności.

2.1. Minimalne wymagania techniczne urządzenia Użytkownika umożliwiające pełne i poprawne korzystanie ze Serwisu Internetowego:

  • urządzenie z dostępem do sieci Internet;
    • najnowsza wersja przeglądarki internetowej;
      • aktywne konto poczty elektronicznej (adres e-mail) w celu założenia Konta Klienta, zapisu do Newslettera, czy złożenia Zamówienia.

2.2. Właściciel nie udziela gwarancji, że korzystanie ze Serwisu Internetowego będzie przebiegało bez błędów i przerw technicznych. Właściciel zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub ograniczenia dostępu do Serwisu Internetowego w dowolnym terminie, bez konieczności uprzedniego informowania o tym Klientów. Właściciel będzie dążył do niezwłocznego przywrócenia działania Serwisu Internetowego.  Przerwy techniczne nie powinny mieć wpływu na realizację już złożonych Zamówień.

2.3. Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za zawartość i treści innych serwisów oraz portali, do których może zostać przekierowany Klient, korzystając z linków umieszczonych w Serwisie Internetowym (np. operatorów płatności).

3. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SERWISIE INTERNETOWYM

W części trzeciej prezentujemy usługi elektronicznym dostępne w naszym Serwisie. Usługa Elektroniczna to np. Koszyk czy Newsletter. Wyjaśniamy, jak złożyć reklamacje na Usługi Elektroniczne.

3.1. Właściciel świadczy za pośrednictwem Serwisu Internetowego następujące Usługi Elektroniczne na rzecz Użytkowników, w tym Klientów, które nie wymagają zapłaty Ceny:

  • prowadzenie Konta Klienta, w przypadku jego rejestracji;
    • umożliwianie Klientom składania Zamówień, zawierania Umów Usługowych, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;
    • prezentowanie Klientom dopasowanych do ich zainteresowań treści reklamowych;
    • umożliwienie Klientom korzystania z usług Koszyka;
    • umożliwienie dodawania opinii o zakupionych Usługach;
    • umożliwienie przeglądania Treści umieszczonych w ramach Serwisu, w tym treści o charakterze marketingowym;
    • formularz kontaktowy;
    • chat;
    • Newsletter.

Konto Klienta

3.2. Właściciel dodatkowo, na rzecz Klientów, którzy utworzyli Konto Klienta, świadczy za pośrednictwem Serwisu Internetowego następujące usługi:

  • podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta (za pomocą przeglądarki);
    • przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta historii Zamówień;
    • umożliwienie zmiany danych Klienta w ramach Konta Klienta;
    • umożliwienie zarządzania wyrażonymi zgodami marketingowymi.  

3.3. Korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie kolejnych kroków przez Klienta:

  • wypełnieniu formularza rejestracji poprzez wskazanie adresu mailowego i nazwy użytkownika oraz wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zaakceptowaniu postanowień niniejszego Regulaminu i Polityki Prywatności;
    • potwierdzeniu chęci założenia Konta Klienta poprzez aktywację linku w mailu otrzymanym na wskazany adres e-mail (proces double check in);
      • skutecznym zarejestrowaniu się, co zostanie potwierdzone mailem z BOK Serwisu Internetowego.

3.4. Umowa o Świadczenie Usług zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia rejestracji Konta Klienta, wysłanego przez Właściciela na adres email podany przez Klienta. Konto świadczone jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcie Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Właściciela (np. korzystając ze środków komunikacji opisanych w punkcie 1.3. Regulaminu).

Koszyk

3.5. Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Użytkownika pierwszej Usługi do Koszyka.

3.6. Koszyk jest usługą świadczoną nieodpłatnie, przez okres, w którym w Koszyku Użytkownika znajdują się niezakupione Usługi. W momencie złożenia zamówienia i jego skutecznego opłacenia dochodzi do zakończenia świadczenia usługi.

3.7. Klient ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych w ramach panelu „Koszyk” poprzez dodanie lub usunięcie danej pozycji z Koszyka. Usunięcie danej pozycji może spowodować automatycznie usunięcie również innej pozycji z Koszyka z uwagi na bezpośredni związek pomiędzy Usługami. Koszyk umożliwia także ustalenie i modyfikację danych zamówienia, w szczególności: adresu dostawy, danych do faktury, sposobu dostawy, formy płatności, dodania kodów rabatowych.

Newsletter

3.8. Usługa Newsletter polega na otrzymywaniu przez Użytkowników do niego zapisanych (Usługobiorców), którzy udostępnili Właścicielowi (Usługodawcy) swój adres e-mail, drogą elektroniczną, w tym za pomocą automatycznych systemów wywołujących, informacji handlowych dotyczących produktów i usług Właściciela i partnerów Właściciela, w tym w szczególności informacji o ich aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i akcjach marketingowych (e-mail marketing).

3.9. Korzystanie z usługi Newsletter możliwe jest po wykonaniu kolejnych kroków przez Użytkownika:

  • udostępnienie co najmniej swojego adresu e-mail, w wyznaczonym do tego polu w Serwisie Internetowym lub zaznaczenie odpowiedniego checkbox’a w celu otrzymywania informacji handlowych wybranym kanałem komunikacji;
    • zaakceptowanie postanowień niniejszego Regulaminu (w tym dodatkowo poprzez kliknięcie w link aktywacyjny wysłany przez Właściciel ę na adres e-mail podany przez Usługobiorcę – o ile taka funkcjonalność została udostępniona) oraz potwierdzenie zapoznania się z Polityką prywatności. Usługodawca może udostępnić również inne sposoby zaakceptowania postanowień Regulaminu.

3.10. Usługa Newsletter świadczona jest przez czas nieoznaczony.

3.11. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z usługi Newsletter (rezygnacji z usługi), w szczególności poprzez skierowanie prośby o zaprzestanie świadczeni Usługi Newsletter na dane kontaktowe podane w pkt. 1.3. Regulaminu lub kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w wiadomości e-mail wysłanej do Usługobiorcy w ramach usługi Newsletter. Wypisanie się we wskazany wyżej sposób z jednego z kanałów usługi Newsletter, nie oznacza automatycznego wypisania się z drugiego z kanałów usługi Newsletter.

3.12. Właściciel może w każdym czasie rozwiązać umowę o świadczenie usługi Newslleter za miesięcznym okresem wypowiedzenia z ważnych powodów, rozumianych jako (katalog zamknięty):

  • zmiana przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną przez Właściciela wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie o świadczenie usługi Newslleter lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów;
    • zmiana sposobu świadczenia usług spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
      • zmiana zakresu lub świadczenia usług, do których stosują się zapisy Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Usługodawcę dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem.

3.13. Usługodawca swoje oświadczenie w zakresie określonym w ust. powyżej wysyła na adres e-mail lub numer telefonu podany przez Usługobiorcę podczas rejestracji do usługi Newsletter.

3.14. Właściciel może wypowiedzieć Usługobiorcy umowę świadczenia usługi Newslleter za siedmiodniowym okresem wypowiedzenia lub odmówić mu dalszego prawa do korzystania z usługi Newsletter, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości treści, o których mowa powyżej, z ważnych powodów, tzn. w przypadku rażącego naruszenia przez Usługobiorcę niniejszego Regulaminu, tj. w sytuacjach, gdy Usługobiorca (katalog zamknięty): korzysta z Newsletteru w sposób niezgodny z przepisami obowiązującego prawa oraz naruszający prawa osób trzecich, niezgodnie z postanowieniami Regulaminu, a także niezgodnie z przyjętymi w tym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego, w szczególności dostarcza treści o charakterze bezprawnym.

Reklamacje Usług Elektronicznych

3.15. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych można składać w dowolnej formie. Zaleca się skorzystanie ze środków komunikacji wskazanych w punkcie 1.3 Regulaminu.

3.16. Przykładowy formularz reklamacji jest dostępny pod treścią Regulaminu.  

3.17. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Właściciel ę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.

4. WARUNKI SKŁADANIA ZAMÓWIENIA I ZAWIERANIA UMOWY USŁUGOWCYH

To bardzo ważna część Regulaminu, w której wyjaśniamy, w jaki sposób możesz nabyć nasze Usługi, czyli złożyć Zamówienie, a następnie zawrzeć Umowę Usługową.

4.1. Informacje prezentowane w Serwisie Internetowym stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Właściciela do Użytkowników, w tym Klientów, a nie ofertę w myśl przepisów Kodeksu cywilnego.

4.2. Główne cechy świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z Użytkownikiem są określone na Stronie Produktowej lub w inny właściwy dla danej Usługi sposób, w ramach Serwisu Internetowego. Jeśli Usługa nie posiada określonych cech, właściwości lub funkcji (np. jest to produkt outletowy), Właściciel w wyraźny sposób poinformuje o tym Użytkownika przed złożeniem przez niego Zamówienia.

4.3. W ramach rozwoju dostępnych w Serwisie Internetowym Usług oraz z uwagi na ich specyfikę, Właściciel może wprowadzić ograniczenia co do sposobów składania Zamówień na określone Usługi. W przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, z których wobec przynajmniej jednego zastosowanie znajduje ograniczenie, o którym mowa powyżej, może to wpłynąć na dostępność sposobów składania Zamówień również dla pozostałych z nich.

4.4. Zawarcie Umowy Usługowej między Klientem, a Właścicielem następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia.

Składanie Zamówień

4.5. Właściciel umożliwia Użytkownikowi złożenie Zamówienia za pośrednictwem Serwisu Internetowego w następujący sposób, kolejno:

  • Klient dodaje wybraną Usługę (lub Usługi) do Koszyka, po czym przechodzi do formularza zamówienia (ścieżka zakupowa);
    • Użytkownik, który jest zalogowany na swoim Koncie Klienta potwierdza w formularzu zamówienia aktualność danych koniecznych do złożenia Zamówienia.
    • Użytkownik, który nie posiada Konta Klienta musi samodzielnie wypełnić formularz zamówienia w zakresie niezbędnym do złożenia Zamówienia. W formularzu niezbędne jest podanie przez następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, numer rejestracyjny pojazdu objętego Winietą, numer VIN pojazdu objętego Winietą oraz danych dotyczących Umowy Usługowej poprzez wskazanie wybranej Usługi, daty od której Winieta ma zacząć obowiązywać, długości ważności Winiety, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie firmy oraz numeru NIP. W przypadku Przedsiębiorców – Klientów, Właściciel a może prosić o wskazanie numerów PKD przedsiębiorcy.
    • W każdym przypadku podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych przy wypełnianiu formularza zamówienia może uniemożliwić realizację Zamówienia i zawarcia Umowy Usługowej.
    • Wypełniając formularz Zamówienia należy wybrać sposób zapłaty Ceny.
    • Klient może również skorzystać z dodatkowych usług np. przesłanie Winiety w formie smsa na wskazany numer telefonu lub przyśpieszonej realizacji usługi – obie usługi są dodatkowo płatne, a ich Cena ujawniona jest na ścieżce zakupowej przed złożeniem Zamówienia.
    • Klient przesyła Właścicielowi Zamówienie (składa ofertę). W przypadku Klienta, który nie posiada Konta i nie akceptował wcześniej Regulaminu, wymagana jest akceptacja Regulaminu i zapoznanie się z Polityką prywatności.
    • W zależności od wybranego sposobu zapłaty za Zamówienie, Klient może zostać przekierowany do stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu dokonania płatności lub podanie danych w celu zakupu na raty, czy w ramach płatności odroczonej.

4.6. Właściciel w odpowiedzi na Zamówienie niezwłocznie wysyła do Klienta automatyczną wiadomość na podany w tym celu przez Klienta adres e-mail z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia lub wiadomość, o której mowa w punkcie 4.7. litera a.

4.7. Po zweryfikowaniu Zamówienia, bez nieuzasadnionego opóźnienia, Właściciel wysyła do Klienta na podany adres e mail wiadomość z:

  • potwierdzeniem przyjęcia jednej lub kilku poszczególnych ofert na Usługi, złożonych w ramach Zamówienia i potwierdzeniem zawarcia Umowy Usługowej (akceptacja Zamówienia w zakresie wskazanych w wiadomości Usług); albo
    • informacją o braku możliwości przyjęcia wszystkich ofert na Usługi, złożonych w ramach Zamówienia, np. z powodu braku płatności.

4.8. W ramach ścieżki zakupowej Właściciel wskazuje również według jakiej wartości waluty kraju objętego Winietą i z jakiego dnia dokonuje przeliczenia krajowej opłaty za Winietę na złote polskie. Właściciel wskazuje również wysokości opłaty za Usługę.

4.9. Umowa Usługowa zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia ofert(y) z Zamówienia tj. wysłania do Klienta wiadomości mailowej, o której mowa w punkcie 4.7 litera a lub 4.6 in fine w zakresie wskazanych w niej Usług.

4.10. Złożenie Zamówienie oznacza zgodę na otrzymanie rachunku / faktury, faktury korygującej i duplikatów tych dokumentów w formie elektronicznej, na wskazany adres e-mail. Wraz z potwierdzeniem Zamówienia, Właściciel wysyła rachunek / fakturę. Jednocześnie Klient oświadcza, że będzie odbierał powyższe faktury elektroniczne pod podanym przez siebie adresem e-mail.

4.11. W przypadku braku możliwości przyjęcia wszystkich lub niektórych złożonych w ramach Zamówienia ofert, BOK skontaktuje się z Klientem w celu:

  • poinformowania Klienta o braku możliwości przyjęcia wszystkich złożonych w ramach Zamówienia ofert; albo
    • potwierdzenia przez Klienta woli realizacji Zamówienia w części, w jakiej Właściciel zgodził się przyjąć oferty zawarcia Umowy Usługowych. Wówczas Klient może anulować w całości złożone Zamówienie (w zakresie wszystkich ofert), co nie narusza jego prawa do odstąpienia od umowy. Anulowanie Zamówienia przez Klienta zwalnia Właściciela z obowiązku jego dalszej realizacji. W przypadku anulowania Zamówienia, odpowiednie zastosowanie znajduje poniższy punkt.

4.12. W przypadku braku możliwości przyjęcia ofert/y złożonych w ramach Zamówienia, Umowa Usługowa w zakresie wskazanych przez BOK nie zostaje zawarta, a Właściciel niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni zwraca Klientowi uiszczone przez niego płatności, w zakresie w jakim Umowa Usługowa nie została zawarta.

4.13. Niezależnie, Właściciel może informować Klienta o statusie Zamówienia, w szczególności wysyłając wiadomości na podany przez Klienta adres e-mail, SMS lub kontaktując się telefonicznie.

4.14. Właściciel dąży do zapewnienia dostępności wszystkich Usług oraz realizacji Umowy Usługowej. W przypadku braku możliwości spełnienia świadczenia w sytuacjach nadzwyczajnych, czy nieprzewidzianych, oraz w innych sytuacjach określonych przepisami prawa, mogą mieć zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, w tym art. 493-495 Kodeksu cywilnego, w szczególności dotyczące obowiązku niezwłocznego zwrotu świadczenia na rzecz Konsumenta.

4.15. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje Cenę, koszty przesyłki oraz ew. inne koszty wybranych przez Klienta fakultatywnych płatnych usług. O łącznej Cenie wraz z podatkami, a także o kosztach o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany przed złożeniem Zamówienia i przed zawarciem umowy.

4.16. Akcje Promocyjne obowiązujące w Serwisie Internetowym nie łączą się, o ile postanowienia Promocji wyraźnie nie stanowią inaczej.

4.17. W ramach Serwisu Internetowego może dojść do różnicy w zakresie możliwych do nabycia Winiet w zależności od lokalnych uregulowań. W przypadku wątpliwości co do tego jaką Winietę można nabyć na dany kraj Klient może skontaktować się z Właścicielem, który udzieli na ten temat wyczerpującej informacji. Każdorazowo zakres świadczonych Usług wskazany jest na Stronie Produktowej.

4.18. Właściciel w ramach świadczonej Usługi pośredniczy w imieniu Klienta w nabyciu Winiety, jednak to na Kliencie ciąży obowiązek jej właściwego wykorzystania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lub regulaminami operatorów Winiet oraz nabycie Winiety odpowiadającej charakterystyce pojazdu.

4.19. Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za kary wynikając z niewłaściwego skorzystania z Winiety przez Konsumenta.

4.20. Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za błędy w systemach lub infrastrukturze krajowych podmiotów wydających Winiety lub obsługujących płatne odcinki dróg.

5. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA USŁUGĘ

Jesteśmy elastyczni – nasz Serwis umożliwia różne metody płatności. Sprawdź, jak możesz opłacić swoje Zamówienie.

5.1. Właściciel udostępnia Klientowi rożne sposoby płatności za Zamówienie poprzez zaufanych pośredników płatności:

  • płatności elektroniczne (np. PayU, BLIK);
    • płatności kartą płatniczą;
      • płatności odroczone.  

5.2. Możliwe aktualne sposoby płatności określone są w Serwisie Internetowym i prezentowane przed złożeniem przez Klienta Zamówienia i przed zawarciem Umowy Usługowej. Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu dostawy lub cech Usługi. Dostępne sposoby płatności mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, w szczególności z uwagi na Usługi nimi objęte.

5.3. W przypadku nieotrzymania przez Właściciel płatności Klienta, BOK może skontaktować się z Klientem celem przypomnienia o płatności i porzuconym koszyku, w tym wysyłając wiadomość e-mail (mail transakcyjny). Nieuiszczenie płatności w ciągu 2 dni od złożenia Zamówienia, a następnie w dodatkowym 2 dniowym terminie spowoduje brak przyjęcia złożonej przez Klienta w ramach Zamówienia oferty. Klient może również do momentu otrzymania wiadomości o wysłaniu Zamówienia anulować je bez ponoszenia konsekwencji, kontaktując się ze Właściciel ą przez BOK, co nie narusza jego prawa do odstąpienia od umowy.

6. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY

Dostawa to bardzo istotna część realizacji Zamówienia. Staramy się dostarczyć do Ciebie Winiety najszybciej, jak jest to możliwe.

6.1. Dostawa Winiety odbywa się za pośrednictwem maila przesłanego na adres podany przez Klienta w Zamówieniu. Dostawa Winiety nie wiąże się z dodatkowymi kosztami, z zastrzeżeniem brzmienia punktu 6.2.

6.2. Klient w ramach ścieżki zakupowej może również zdecydować się na dostawę Winiety za pośrednictwem SMSa na wskazany w Zamówieniu numer telefony. W takim wypadku Klient zostanie obciążony dodatkową opłatą związaną z ta formą dostawy. Wybranie takiej formy dostawy jest dobrowolne i uzależnione od decyzji Klienta. 

6.3. Dostępne sposoby dostawy mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu płatności lub cech Winiety. Dostępne sposoby dostawy mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, w szczególności z uwagi na Winiety nimi objęte.

6.4. Dostawę realizujemy zwykle w ciągu 1 godziny od daty potwierdzenia Zamówienia. Na łączny termin dostawy Zamówienia składa się :

  • czas wykonania Usługi przez Właściciela (do 48 godzin w dniach roboczych od daty potwierdzenia Zamówienia przez Właściciel). W przypadku zamówienia kilku Usług, Zamówienie zostanie przekazane do doręczenia po pozyskaniu Winiety z najdłuższym terminem przygotowania;
    • oraz czas doręczania Winiety za pośrednictwem wiadomości e-mail lub SMS. Czas dostarczenia wiadomości może zostać opóźniony w związku z problemami operatorów sieci telekomunikacyjnych lub dostawcy usług mailowych.

6.5. W sytuacjach nadzwyczajnych termin dostawy może ulec wydłużeniu, o czym Właściciel poinformuje Klientów (np. nieprzewidziane okoliczności jak awaria sieci serwerów dostawców usług sieciowych).

6.6. W przypadku wydłużenia okresu realizacji przygotowania Zamówienia czy czasu doręczania Winiety, Właściciel zastrzega sobie możliwość kontaktu z Klientem w celu poinformowania go o przyczynie opóźnień oraz nowym, planowanym terminie dostawy.

6.7. W celu rozstrzygnięcia wątpliwości Właściciel wskazuje, że z chwilą doręczenia Winiety Usługa uważana jest za wykonaną w pełni.

7. OPINIE ZAMIESZCZONE W SERWISIE INTERNETOWYM

Nasz Serwis, jak wiele innych podmiotów e-commerce zbiera opinie o swoich usługach. Staramy się, aby ten proces był maksymalnie transparentny. Zależy nam na rzetelnych opiniach. W związku z tym, w tej części Regulaminu tłumaczmy, jakie zasady obowiązują w naszym Serwisie podczas procesu zamieszczania opinii i komentarzy.

7.1. Wszystkie opinie Klientów na temat zakupionych Usług w Serwisie Internetowym są weryfikowane. Serwis Internetowy pozyskuje opinie wyłącznie od osób, które rzeczywiście dokonały zakupu.

7.2. Klient po odebraniu zamówionych Winiet może zostać poproszony o dobrowolne dodanie opinii na temat Usługi.

7.3. Opinię na temat Usług Klient może dodać z wykorzystaniem dedykowanego linka do wystawienia Opinii wysłanego przez TrustMate S.A.( KRS0000737597, NIP: 8971854393, REGON: 369980751), działającą na rzecz Właściciela.

7.4. Więcej informacji nt. sposobu dodawania i przetwarzani opinii na naszej stronie znajdziesz na poniższej stronie naszego partnera TrustMate S.A.: https://trustmate.io/review-collection

7.5. Wypełniając formularz opinii Klient wyraża zgodę na opublikowanie zawartych w nim subiektywnych treści o nabytej Usłudze oraz udostępnienie danych osobowych w zakresie niezbędnym do zamieszczenia opinii.  W zależności od przyjętego mechanizmu wystawiania opinii, Klient może zostać poproszony o wystawnie komentarza, ilości gwiazdek (np. od 1 do 5), czy zaznaczenia skali zadowolenia lub niezadowolenia z Usług.

7.6. Opinie zamieszczone w Serwisie Internetowym nie są w żaden sposób sponsorowane, a ich treść nie ma wpływu na warunki przyszłych umów zawieranych ze Właścicielem.

7.7. Serwis Internetowy zamieszcza wszystkie opinie, zarówno pozytywne jak i negatywne, o ile ich treść nie narusza przepisów Regulaminu lub przepisów obowiązującego prawa.

7.8. Opinie zamieszczane w Serwisie Internetowym podlegają weryfikacji pod kątem sporządzania ich przez Klientów, którzy rzeczywiście dokonali zakupu Usługi. W przypadku Klientów, którzy otrzymają wiadomość mailową z prośbą o wystawienie opinii gwarantujemy, że taki mail otrzymują tylko osoby, które dokonały skorzystały z Usługi.

8. REKLAMACJA

Przykładamy wielką uwagę do staranności wykonania naszych usług. Jednak, jeśli masz jakiekolwiek zastrzeżenia wobec zakupionego towaru – sprawdź jak w łatwy sposób złożyć u nas reklamację.

8.1. Klient, będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą – Konsumentem jest uprawniony do dokonania reklamacji usług dostarczonych w ramach umowy.

8.2. Właściciel odpowiada za zgodność świadczenia z umową, w szczególności obowiązany jest świadczyć Klientowi  usługi bez wad oraz zgodny z zawartą umową. Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności usługi z umową, jeżeli Konsument został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha odbiega od wymogów zgodności z umową oraz najpóźniej w chwili zawarcia umowy wyraźnie i odrębnie zaakceptował jego cechy.

8.3. Właściciel odpowiada za brak zgodności z umową istniejący w chwili jej realizacji  Konsumentowi i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili.

8.4. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta w dowolnej formie. Zachęcamy do złożenia reklamacji z wykorzystaniem form komunikacji opisanych w Regulaminie.

8.5. W razie braku zgodności z umową Klientowi, będącemu Konsumentem oraz Przedsiębiorcy-Konsumentowi, przysługują uprawnienia określone w Ustawie o prawach konsumenta, Kodeksie cywilnym i innych przepisach obowiązującego prawa.

8.6. W przypadku braku zgodności z umową, konsument może żądać doprowadzenie do  zgodności usługi z umową.  Przedsiębiorca może odmówić doprowadzenia do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, przy ocenie których brane są pod uwagę wszelkie okoliczności sprawy w szczególności znaczenie braku zgodności z umową.

8.7. Przedsiębiorca doprowadza do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia do zgodności z umową ponosi przedsiębiorca.

8.8. Jeżeli usługi są niezgodne z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

  1. doprowadzenie do zgodności z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
  • przedsiębiorca nie doprowadził zgodności z umową
    • brak zgodności z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić do zgodności z umową;
    • brak zgodności z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniej próby zgodności treści z umową;
    • z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.

8.9. Właściciel ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili. Roszczenia Klienta z tytułu niezgodności z umową ulegają przedawnieniu po upływie 6 lat od dnia ujawnienia się niezgodności usługi z umową. Koniec terminu przedawnienia przypada na ostatni dzień roku kalendarzowego.

8.10. W przypadku złożenia przez Konsumenta oświadczenia o obniżeniu ceny, kwoty należne wskutek skorzystania z tego prawa zwrócone zostaną Klientowi nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Właściciela oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny. Zwrot środków nastąpi przy wykorzystaniu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego Klient użył podczas dokonywania zapłaty za towar, chyba że Klient wyraźnie wyrazi zgodę na inną metodę zwrotu.

8.11. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z Umową Usługową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Usługowej; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację (imię i nazwisko, adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail) – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Właściciela. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

8.12. Właściciel ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przeciwnym razie uważa się, że reklamacja została uznana przez Właściciela.

9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

Wychodzimy z założenia, że w przypadku różnicy zdań z Klientem warto rozmawiać i dążyć do wzajemnego porozumienia na drodze polubownej. Zobacz, w jaki sposób możemy rozwiązać spór.

9.1. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Właściciela do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Właściciela o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Właściciela na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.

9.2. Zasady prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz obowiązki przedsiębiorców w tym zakresie określone są odrębnie w przepisach prawa (w tym w szczególności w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich) lub w regulacjach stosowanych przez odpowiednie podmioty właściwe w zakresie rozwiązywania sporów konsumenckich. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur mogą być dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, w szczególności również pod następującym adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi jawny rejestr podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

9.3. Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

  • Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.
    • Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Właścicielem, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
    • Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Komisja Europejska udostępnia platformę̨ do rozwiazywania sporów konsumenckich online.

10. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZWROTY)

Wiemy, że czasem konsumenci chcą skorzystać z ustawowego prawa do zwrotu. W pełni to rozumiemy. Sprawdź jak szybko i bez problemów możesz dokonać u nas odstąpienia od umowy zawartej na odległość.

10.1. Prawo do odstąpienia od umowy, w rozumieniu przepisów ustawy o prawach konsumentów, nie przysługuje między innymi w odniesieniu do umów o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.

10.2. W ramach Serwisu Internetowego Właściciela świadczy jedynie Usługi odpowiadające ww. opisowi.

10.3. Przed rozpoczęciem świadczenie na rzecz Klienta zgodnie z zawartą umową Klient zobowiązany jest wyrazić za pośrednictwem Serwisu Internetowego wyraźną zgodę, o której mowa w powyższych punktach Regulaminu.

10.4. Klient po zawarciu umowy otrzymuje od Właściciela potwierdzenie jej zawarcia oraz informowany jest o utracie praw do odstąpienie od umowy w związku z wyrażoną przez niego zgodą, o której mowa w powyższych punktach Regulaminu na wskazany w trakcie składania Zamówieniu adres e-mail.

11. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

W tej części wskazujemy jakie prawa własności intelektualnej chronimy na naszej stronie internetowej i jakich zasad musisz przestrzegać.

11.1. Wszelkie prawa do Serwisu Internetowego, a w szczególności majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, a także do formularzy, dokumentów prawnych, logotypów, znaków towarowych, tekstu, grafiki, zdjęć i innych zamieszczonych przez Właściciela treści należą do Właściciela, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób zgodny z Regulaminem.

11.2. Zabronione jest kopiowanie, powielanie, modyfikowanie, zwielokrotnianie czy rozpowszechnianie jakiejkolwiek części Serwisu Internetowego, Usługi lub jej elementów bez uprzedniej pisemnej zgody Właściciela, poza przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez przepisy obowiązującego prawa i niniejszego Regulaminu. Właściciel może podjąć kroki, w tym na drodze postępowania sądowego, w celu ochrony interesów własnych oraz Klientów Serwisu Internetowego.

11.3. Prawa do używania, kopiowania i rozpowszechniania danych dostępnych w serwisie podlegają przepisom Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

11.4. Wykorzystywanie danych Serwisu Internetowego w celach komercyjnych odbywać się może po uprzednim powiadomieniu o tym Właściciela i uzyskaniu od niego pisemnej zgody.

12. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Sprawdź, jak dbamy o Twoje dane osobowe.

12.1. Zasady ochrony danych osobowych określa dokument „Polityka Prywatności”.

12.2. Zasady stosowania plików cookies na Stronie Internetowej określa dokument „Polityka Cookies”.

13. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI

Jeśli robisz zakupy w naszym Serwisie, a nie jesteś konsumentem – ta część regulaminu jest skierowana właśnie do Ciebie.

13.1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami – Konsumentami.

13.2. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Właściciela z tytułu rękojmi za Usługi wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.

13.3. Ani Właściciel ani jego pracownicy, upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta, jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.

13.4. W każdym przypadku ustalenia odpowiedzialności Właściciela, jego pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników, odpowiedzialność ta w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej Ceny z tytułu ostatniej Umowy Usługowej i obejmuje jedynie realnie poniesioną szkodę.

13.5. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Właścicielem, a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Właściciela.

13.6. W odniesieniu do Klientów niebędących Konsumentami Właściciel może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

14. OGRANICZENIE I MODERACJA TREŚCI ZAMIESZCZANYCH PRZEZ KLIENTÓW

Zgodnie z przepisami DSA oraz innymi przepisami bezwzględnie obowiązującego prawa poniżej opisujemy zasady zamieszczania Treści i ich moderowania na naszej stronie.

14.1. Treści zamieszczane na naszej stronie nie mogą naruszać przepisów prawa oraz postanowień Regulaminu.

14.2. Za pośrednictwem naszej strony zabronione jest również:

  • Reklamowanie konkurencyjnych względem Właściciela działalności;
    • Informowanie o działalności, promocji, promowanie produktów lub zbiórek, bez wcześniejszego uzyskania zgody Właściciela;
    • Publikowanie treści zawierających słowa uznane za wulgarne, nawołującą do nienawiści lub jakiekolwiek formy przemocy;
    • Publikowanie treści naruszających dobra osobiste osób fizyczny lub prawnych w tym Właściciela;
    • Publikowanie treści w sposób sprzeczny z zasadami netykiety;
    • Publikowanie treści powielających treści zamieszczone przez Właściciela, Klientów lub Użytkowników;
    • Publikowanie treści zawierających linki, odwołania do innych stron lub programów komputerowych;
    • Publikowanie treści mających na celu zmianę kodu strony lub dążących do uzyskania dostępu w nieautoryzowany sposób do jej elementów.

14.3. W przypadku naruszenia ww. zasad publikowania treści na stronie Właściciel zastrzega sobie uprawnienie do ich moderacji w tym usunięcia.

14.4. Ocena treści przez Właściciela następuje w sposób obiektywny i proporcjonalny, z poszanowaniem dla przepisów prawa. Ewentualna moderacji treści następuje z poszanowaniem podstawowych wartości ujętych w Karcie praw podstawowych w szczególności wolności wypowiedzi, wolności i pluralizmu.

14.5. Ocena i moderacja treści nie następuje w sposób zautomatyzowany. Za każdą moderację treść odpowiada wyznaczony pracownik Właściciel y.

14.6. W przypadku moderacji treści Właściciel powiadomi osobą ją zamieszczającą o moderacji o ile będzie posiadał dane kontaktowe, które mu to umożliwią (np. adres mailowy).

14.7. Każdy autor zmoderowanej treści ma prawo do odwołania się od decyzji Właściciela w zakresie dokonanej moderacji. W tym celu autor powinien odpowiedzieć na wiadomość informującą go o moderowaniu treści lub skierować swoje odwołanie na dane kontaktowe wskazane w pkt 1.3. Regulaminu.

15. MECHANIZMY ZGŁASZANIA NIELEGALNYCH TREŚCI ORAZ SPOSÓB ICH ROZPATRYWANIA

Każda osoba odwiedzająca naszą stronę internetową może zgłosić nam nielegalne treści, które na niej zauważy. Poniżej opisujemy w jaki sposób można dokonać takiego zgłoszenie oraz w jaki sposób je rozpatrujemy.

15.1. W przypadku znalezienie na naszej stronie treści, które Użytkownik lub Klient uzna za nielegalne może je zgłosić np. za pośrednictwem formularza kontaktowego lub adresu e-mail Właściciela wskazanego w pkt. 1.3. Regulamin.

15.2. W zgłoszeniu sugerujemy wskazanie:

  • dla czego uważasz, że treść jest nielegalna;
    • umiejscowienia nielegalnej treści poprzez opisanie jej umiejscowienia na stronie lub wskazanie odpowiedniego kodu URL lub adresu strony pod którym znajduje się nielegalna treść;
    • imienia i nazwiska lub nazwy oraz adresu mailowego dokonującego zgłoszenia z wyjątkiem zgłoszeń dotyczących niegodziwego traktowania w celach seksualnych dzieci, wykorzystywania seksualnego dzieci, pornografii dziecięcej, nagabywania dzieci do celów seksualnych lub związanych z jednym z ww. przestępstwa;
    • oświadczenie o tym, że zgłoszenie dokonane jest w dobrej wierze oraz że zawarte w nim informacje są kompletne i prawidłowe.

15.3. Jeśli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Właściciel a prześle bez zbędnej zwłoki potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.

15.4. Jeśli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Właściciel a po jego rozpatrzeniu poinformuje podmiot zgłaszający o jego wyniku oraz wskaże ewentualną drogę odwołania.

16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

16.1. Regulamin w wersji 2.0. wchodzi w życie z dniem 11.04.2025 r.

16.2. Regulamin jest dostępny w języku polskim.

16.3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

16.4. O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.

16.5. W przypadku, gdy regulacje bezwzględnie obowiązującego prawa kraju zwykłego pobytu Klienta przewidują dla niego korzystniejsze warunki niż przepisy prawa polskiego oraz zapisy niniejszego Regulaminu, zastosowanie znajdą przepisy prawa kraju zwykłego pobytu Klienta.

16.6. Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie w sytuacji, w której Właściciel zmodyfikuje sposób lub zakres prowadzonej działalności gospodarczej lub w wyniku zmian prawnych skutkujących koniecznością dostawania Regulaminu do powszechnie obowiązującego prawa. O wszelkich zmianach Serwis Internetowy będzie informować Użytkowników poprzez zamieszczenie informacji na stronie Serwisu Internetowego, w przypadku Użytkowników posiadających aktywne Konto Klienta – w formie wiadomości mailowej. Każda z osób, która otrzyma w/w wiadomość będzie mogła złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu umów o świadczenie usług elektronicznych (w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wiadomości) realizowanych na podstawie niniejszego Regulaminu. Do Zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązującego w chwili złożenia Zamówienia.

16.7. Dokumenty prawne zostały przygotowane przez Kancelarię Legitimate dla Veltis Hubert Szabat i jak wiele innych Treści na stronie podlegają ochronie prawno autorskiej – prosimy ich nie kopiować.

Poprzednie wersje Regulaminu:

Regulamin 1.0 obowiązujący od dnia 01.01.2024r. do dnia 03.03.2025r. – LINK

Link do formularzy:

Formularz reklamacji

Choice Billing Address

×

You have no billing addresses.